Uppgradera din webbläsare och dra nytta av moderniserade verktyg, snabbare laddningshastigheter och bättre säkerhet. Uppgradera på mindre än fem minuter med Chrome, Firefox, Safari, Edge.

Vanliga frågor & svar

Användning av hemsidan

Jag hittar inte den skyltning jag söker. Hur bär jag mig åt för att skapa min egen etikett/skylt? Vi tillverkar etiketter/skyltar enligt våra kunders önskemål. Kontakta oss på 0201 203 192 eller contact@seton.se för att begära en gratis offert.
Har ni en katalog jag kan bläddra i online? Ja. Se vår onlinekatalog. Vill du få vår papperskatalog hemskickad?Fyll i formuläret för att begära ditt exemplar.
Hur gör jag för att beställa varuprover? Om du ser symbolen "gratis varuprov" bredvid produkten räcker det med att skicka din förfrågan till contact@seton.se. Glöm inte att ange önskad referens samt kompletta personuppgifter. Vi skickar ditt varuprov med posten så fort som möjligt.

Mitt kundkonto & Mina beställningar

Jag har ett kundkonto hos er. Varför kan jag inte logga in på hemsidan? Ditt kundkonto har förmodligen skapats av personalen på kundtjänst i samband med en beställning via telefon eller e-post. För att kunna handla på vår hemsida måste du  skapa ett webbkonto
Hur ändrar jag mina personuppgifter? Gå direkt till logga in och uppdatera dina uppgifter.
Kan jag skicka mina beställningar via e-post? Ja. Det går bra att skicka dina beställningar och prisförfrågningar till contact@seton.se
Vart skickar jag min inköpsorder? Du kan beställa på något av följande sätt:
Vad gör jag om jag har tappat bort mitt lösenord? Om du har glömt eller tappat bort ditt lösenord kan du återställa det genom att följa länken nytt lösenord. Ditt nya lösenord skickas så snabbt som möjligt via e-post.
Jag vill göra en beställning med leverans till utlandet. Hur mycket kommer frakten att kosta? När du godkänner din beställning på hemsidan kommer "särskild fraktkostnad" att visas i fältet bredvid fraktavgiften. Vi skickar sedan en offert med din specifika fraktavgift. Det räcker med att godkänna offerten för att din beställning ska skickas.

Leverans, Uppföljning & Retur

Vad kostar frakten? Varorna som säljs via vår webbutik levereras varsomhelst i Sverige. Fast fraktavgift: 69 kr*.
*Gäller ej för leverans av skrymmande eller mycket tunga produkter, för leverans av produkter där annat anges eller för leverans utanför Sverige.
Hur spårar jag mitt paket? Kontakta kundtjänst på 0201 203 192.
Hur går jag tillväga för att returnera en vara? Innan du skickar tillbaka varan är det viktigt att du kontaktar oss på 0201 203 192. Se våra allmänna försäljningsvillkor för mer information.
Hur länge gäller ångerrätten? Du har 1 månads ångerrätt. Ångerfristen börjar gälla från dagen du tar emot varan.
Hur snabbt kan jag få min leverans? De flesta av våra lagervaror levereras inom 96 timmar när betällningen görs senast 15.00.
Levererar ni till utlandet? Ja, vi kan skicka din beställning utomlands. Vänligen kontakta vår kundtjänst på 0201 203 192 för att begära en offert med särskild fraktavgift.
Kan min leveransadress skilja sig från min faktureringsadress? Ja, det räcker med att ange rätt adress i samband med beställningsprocessen. Du kan använda samma adress för både leverans och fakturering eller två olika adresser.

Kontakt & Abonnemang

Kan jag beställa ett gratis exemplar av er katalog via hemsidan? Ja, det enda du behöver göra är att fylla i formuläret
Hur avregistrerar jag mig från ert nyhetsbrev? Avregistrera dig från Setons nyhetsbrev genom att skicka ett e-postmeddelande till mina_personuppgifter@seton-sakerhet.se. Glöm inte att ange dina kompletta personuppgifter samt den e-postadress som du önskar plocka bort från vår sändlista.
Hur säger jag upp katalogutskicken? Kontakta vår kundtjänst på 0201 203 192 för att avsluta alla utskick. Det tar vanligtvis 3 månader innan dessa upphör helt.

Betalningssätt

Hur betalar jag min beställning? Du kan välja att betala i förskott med Visa och MasterCard. I annat fall sker betalningen mot faktura.
Är era priser exklusive eller inklusive moms? Våra priser anges i svenska kronor, exklusive moms. Momsbeloppet visas i kundvagnen.
Är er hemsida säker? Ja, vår hemsida är skyddad och certifierad "PCI Compliant". Denna certifiering är mycket svår att uppnå och kräver högsta möjliga skydd av kundernas bankuppgifter. Läs mer om säkerheten på vår hemsida!

Övriga frågor

Vilka villkor gäller för era gåvor? Gåvorna skickas till alla kunder som ber om dem vid beställningstillfället och som uppfyller kraven på beställningens totala värde exklusive moms och fraktavgift.
Hur använder jag min rabattkod? Har du fått en kod som ger dig rätt till gratis frakt eller en gratis gåva för du in denna i fältet "presentkod" i kundvagnen innan du godkänner beställningen.
Tar ni tillbaka elektrisk och elektronisk utrustning i enlighet med WEEE-direktivet? Ja, det räcker med att fylla i en returblankett.
Vilka är era öppettider? Vi har öppet måndag till fredag från 09.00 till 17.00 (utom helgdagar).
Hur kan jag delge er mina åsikter? Du kan betygsätta och kommentera våra produkter genom att gå in på själva produktsidan och klicka på "kundrecensioner".
Kan jag få en kopia på min faktura? Din faktura skickas i ett separat brev med posten. Behöver du en extra kopia går det bra att ringa oss på 0201 203 192 eller skicka oss ett e-postmeddelande.
Finns varan i lager? Vänligen kontakta vår kundtjänst på 0201 203 192. Vi kontrollerar lagerstatusen åt dig.
Jag hittar inte den produkt jag letar efter. Vad gör jag nu? Kontakta kundtjänst och begära en offert för en specialtillverkad produkt.
Ger ni rabatter på stora beställningar? På din begäran sammanställer vi en offert med eventuella rabatter, beroende på produkttyp och antal. Ring oss på 0201 203 192 eller skicka din förfrågan via e-post.